پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۲۱:۵۳

فروش آخرین کشتی‎های نفتکش ساخت دهه ۹۰

 باشگاه خبری فراساحل: دو شرکت بزرگ مالک کشتی‎های نفتکش که خبرهایی مبنی بر ادغام آنها شنیده می‎شود، مشغول فروش کشتی‎های قدیمی خود هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از بلومبرگ، شرکت Gener8 Maritime  آمریکا در حال فروش ۲ فروند کشتی ساخت دهه ۹۰ و یک فروند افرامکس قدیمی است. شرکت Frontline نیز به تازگی آخرین کشتی ساخت دهه ۹۰خود را برای فروش عرضه کرده است. در همین حال شرکت Gener8 قصد دارد ۲۰فروند از آخرین کشتی‏‎های نفتکش ساخت دهه ۹۰را نیز بفروشد. این کشتی‎های سوئزمکس Gener8 Phoenix و Gener8 Horn نام دارند و هر دو در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخته شده اند.

منابع بازار کشتی‎های نفتکش عنوان کرده اند که هنوز فروش هیچ یک از این کشتی ها نهایی نشده  اما این فرآیند در حال انجام است. شایعاتی نیز وجود دارد که کشتی Gener8 Pericles ساخت سال ۲۰۰۳ میلادی و با ظرفیت ۱۰۶ هزار DWT در هفته جاری برای فروش عرضه شده است. منابع بازار عنوان کردند که خریدار قبلی این کشتی که قصد خرید آن را به قیمت ۱۱.۷ میلیون دلار داشت در نهایت از خرید خود منصرف شد، اما اکنون خریدار دیگری قدم پیش گذاشته است. شرکت Gener8 در سال گذشته تعدادی از کشتی‎های قدیمی خود را فروخته است و کشتی‎های جدیدتر را جایگزین آنها کرده است. بر اساس اطلاعات VesselsValue شرکت Gener8 نزدیک به ۳۸ فروند کشتی نفتکش در اختیار دارد که میانگین سنی آنها تنها ۶ سال است.


از سوی دیگر، منابع بازار نفتکش خبر داده اند که کشتی Front Ardenne ساخت سال ۱۹۹۷ میلادی با ظرفیت ۱۵۳ هزار DWT با قیمتی بین ۸تا ۸.۵ میلیون دلار توسط شرکت Frontline به فروش رفته است. اکنون قدیمی‎ترین کشتی ناوگان Frontline کشتی ساخت سال ۲۰۰۱ میلادی به نام Front Ariake است که ۲۹۸ هزار DWT ظرفیت دارد. این کشتی نیز برای فروش گذاشته شده است. شرکت Frontline که نزدیک به ۵۰ فروند کشتی نفتکش در اختیار دارد، تعداد زیادی کشتی ساخت سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ دارد.



  کد خبر : 4098
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :